Blog jsem zakládal, když jsem žil v New Yorku, abych hromadně posílal kamarádům zprávy, co se děje za velkou louží. Po mnoha přílivech a odlivech jsem napevno zakotvil v matičce Praze a vybudoval si nový mikrosvět, ze kterého zase občas vyšlu zprávu... Můžete se mi ozvat na michalginter gmail com.

úterý, června 17, 2003

Z jiného soudku

Párkrát jsem se tady zmi'noval o tom, že město New York prožívá hlubokou rozpočtovou krizi. Jedním ze způsobů, jak ji businessman-starosta Bloomberg řeší je vybrat co nejvíce na pokutách. By't policie vehementně popírá jakékoli promyšlené úsilí, podle statistik za poslední období vybrali čtyřikrát více než za srovnatelná období v minulosti. Občas se v tisku dozvídáme o absurdních případech. Těhotná žena dostala pokutu za to, že seděla na schodech přied nějakou budovou a bránila průchodu pěších. Jiný člověk dostal pokutu za to, že seděl na prázdné přepravce od flašek mléka. Policisté obětem údajně řekli, a't přičítají vinu starostovi. Velmi profesionální přístup. :-)

Dneska ráno jsem viděl ve zprávách, že policie začala najednou aplikovat starou vyhlášku, podle které na vývěsním štítu obchodu smí být uveden pouze název obchodu a adresa. 90 procent štítů pochopitelně obsahuje podstatně více. Přiedělat takový štít stojí i 4,500 dolarů. Pokuta za první přestupek je kolem 500 dolarů a může se vyšplhat až na 10,000. Je to strašně nespravedlivé, protože malé obchody si často nemůžou dovolit jinou reklamu než vývěsní štít. Pokud nemají světoznámou značku, lidé by si jich ani nevšimli, kdyby na štítu nebylo napsáno víc - třeba co prodávají. Navíc velké firmy mají na to, aby si zaplatily veliké billboardy nebo neonové reklamy na budovách. Je jasné, kdo za tou vyhláškou kdysi stál a je ostuda, že se snaží v této těžké době odřít ty, kteří jsou na tom nejhůře.

Archiv blogu